Malaga, Granada en Mallorca! <3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Maartje Brooijmans - WaarBenJij.nu Malaga, Granada en Mallorca! <3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Maartje Brooijmans - WaarBenJij.nu

Malaga, Granada en Mallorca! <3

Blijf op de hoogte en volg Maartje

06 Oktober 2015 | Spanje, Valencia

2 drukke leuke weken..!

Vrijdagavond 25 september zijn Bo, Sharief, Mitch, Anoek en ik met de auto naar Torremolinos gegaan. We hebben een auto op het vliegveld gehuurd, het voelde als een roadtrip haha. Het was ongeveer 700 km rijden, een lange rit! Dit is een nadeel aan Spanje, als je iets wilt zien moet je ver rijden. Dat is dan toch weer wel een voordeel van Nederland, je kunt dagtripjes maken! Hier heb je gelijk een weekend nodig.. Maar daar had ik natuurlijk geen problemen mee :D We kwamen rond 1 uur aan in Torremolinos. Anoek, Mitch en ik verbleven in een hotel. Dat weekend was er Fiesta in Torremolinos (feest), we zijn nog ergens wat gaan drinken in de haven (leek net Fata Morgana van de Efteling) maar op deze plek was er niks te beleven helaas.. We waren op de verkeerde plaats!
De volgende morgen vroeg eruit en zijn we met de trein naar Malaga gegaan, WAUW ! <3 Wat een prachtige stad, ik was er meteen gek op, zulke leuke gezellige straatjes en pleintjes! Maar deze dag heb ik niet alleen maar op het terras gezeten, tapas gegeten en sangria gedronken.. Nee… ik ben cultureel bezig geweest. We hebben de cathedraal gezien, Alcazaba (een Moors fort), het Gibralfaro kasteel en het Romeins theater. Alcazaba en Gibralfaro lagen ontzettend hoog, dus we hebben veel moeten klimmen, maar dat is goed voor me denken we maar.. We hebben in een leuk steegje tapas gegeten en naast het tapas restaurantje zat een typisch winkeltje met allerlei speciale producten, zoals nougat en nog veeel meer ( te lekker allemaal weer ). Ik kon het natuurlijk weer niet laten om niks te kopen.. (gesuikerde pijnboompitten). Ook typisch in Malaga is dat je overal op straat mensen ziet die amandelen staan te bakken met zout, ook veelste lekker! Hierna zijn we naar Alcazaba gegaan en je had een prachtig uitzicht over de stad. Toen we beneden waren, waren ze druiven aan het stampen (iets traditioneels met veel muziek), ook kon je hier wijn proeven. Maar die vond ik niet zo lekker (ook voor het eerst..). Hierna zijn we naar het kasteel gegaan, het was erg steil maar het uitzicht was prachtig! Toen we beneden waren zijn we naar de haven gelopen, een hele gezellige haven met genoeg restaurantjes en winkeltjes. We hebben even op het strand gezeten en zijn daarna terug naar de stad gelopen. We zijn die avond terecht gekomen bij een typisch Spaans restaurant en hebben hier heerlijk gegeten! Met de bus terug naar ons hotel, hebben we gedoucht en zijn we naar feria gegaan (nu wel de goede plek). Feria is eigenlijk een hele grote kermis met allerlei kraampjes, cocktail bars, attracties, eet tentjes en veel live muziek! Hier hebben we een rondje gelopen en zijn we weer teruggegaan, want de volgende morgen vroeg naar Granada! We zijn hier met de bus heengegaan en het was prachtig! Een stad in Marokkaanse stijl, heel mooi. Ook hier zijn we cultureel bezig geweest, de stad heeft een mooie cathedraal, op weg naar Alhambra (een ontzettend beroemde plek) hebben we door smalle winkelstraatjes gelopen en ergens op een pleintje wat gegeten. Ook hier hebben we weer moeten klimmen, we hebben door het Alhambra gelopen en de gebouwen bekeken. Het Alhambra is vroeger van moslims geweest. Hierna zijn we door een schilderachtige wijk gelopen (steil omhoog) naar een bekende plek waar je foto’s van het Alhambra kunt nemen. Hierna zijn we teruggegaan naar het busstation en kwamen we door Arabische straatjes, allerlei restaurantjes waar je waterpijp kunt roken, typisch, gezellig en leuk. Kortom een erg leuk (wel vermoeiend) weekend gehad!

Afgelopen weekend zijn Mitch en ik naar Palma de Mallorca gegaan, we kwamen rond 11 uur aan in de stad. Het probleem is alleen.. dat we nog geen hotel hadden. Donderdag hadden we via airbnb reacties geplaatst maar nog niks gehoord, dus moesten we in de stad zelf gaan zoeken. Ik voelde me echt down, ik vind dat vreselijk.. Alle hotels zaten vol of je moest 200 euro per nacht betalen. Toen kwamen we bij een hostel uit, maar bij de naam hostel ga ik al zweten. Gelukkig hebben Mitch en ik besloten om nog verder te lopen in de hoop dat er nog iemand van airbnb reageert. Toen kregen we eindelijk een smsje dat iemand van airbnb plek had voor ons, ik was zo blij! Het nadeel is alleen dat ze maar niet reageerde, dus hebben we op het terras een drankje gedaan in de hoop dat ze nog reageerde. En ze reageerde.. pfoe wat een opluchting voor mij, ik was zo blij!! Mitch zei die avond al, alles komt goed, maar ik had het gevoel dat ik in het park op een bankje moest gaan slapen. We werden ontzettend hartelijk ontvangen in het appartement en ik ben van mening dat deze man en vrouw de beste hosts zijn, zo vriendelijk en behulpzaam! Het appartement was niet groot (en rommelig), maar het was prima! Ze hebben ons tips gegeven waar we anders nooit waren gekomen als we daar niet hadden verbleven. Zaterdag hebben we de cathedraal bezocht en zijn we door de stad gelopen (en heb ik eindelijk kunnen winkelen!!). Rond de middag hebben we een oude houten trein genomen (van de jaren 90, was net de Polar Express) naar een dorpje (enige manier om daar te komen), het was een bijzondere treinrit want de trein ging door 5 bergen heen en je had prachtig uitzicht! Het dorpje was schattig en had een gezellig plein, vanuit hier zijn we met een tram (ook houten) naar de haven gegaan, helaas was het niet zonnig dus heb ik weinig mooie foto’s kunnen nemen. In de avond hebben we weer de trein teruggenomen naar het appartement, we hebben op een leuk plek tapas gegeten en zijn daarna naar de discotheek Titos gegaan! Een gave discotheek waar je met liften naar boven wordt gebracht, er waren dansers en danseressen en een paar area’s. De muziek was goed en we hebben een hoop mensen van een Zweedse bank leren kennen, zij waren hier voor een conferentie (mannen in pak…!). We hebben een leuke avond gehad en de volgende morgen hebben de eigenaressen van het appartement ons meegenomen naar een van de mooiste stranden van Mallorca, wauw! Het was prachtig.. alleen wisten Mitch en ik niet dat de mensen hier graag naakt liggen.. en dan vooral oude mensen.. Maar ach, ik heb op het strand bijgeslapen en er weinig van gezien haha (gelukkig). We vlogen die avond om half 11 pas terug, dus hebben nog kunnen eten op het terras in de stad. Al met al genoten van een erg leuk weekend, weer heel anders dan Malaga en Granada!

Op school gaat het redelijk, op dit moment is het erg druk. Morgen (7-10) heb ik mijn eerste tentamen en staan er 2 deadlines.. Het is niet alleen maar genieten hier helaas, er moet ook gewerkt worden haha. De school is vrij streng, dus ik verwacht dat het moeilijk wordt en er streng gerekend wordt. We volgen lessen van het 4e jaar, voor deze studenten is het ook hun laatste jaar. En het is hier normaal om een grote reis te maken met de gehele klas als afronding, super gaaf! Ze zijn niet bezig met een reis in Europa, nee er vallen landen als Japan, Zuid-Afrika, Brazilië, Canada, ABC eilanden.. Ik ben van mening dat ze dit in Nederland ook moeten doorvoeren haha.
De Spaanse lessen blijven moeilijk, we hebben nu een extra les per week, in de hoop dat ik het sneller op ga pakken!
Deze week heb ik vrij van donderdag t/m maandag (feestdagen hier). Iris en Nicky komen en daar heb ik ontzettend veel zin in, we gaan leuke dingen doen en dan kan ik aan hun mijn plekken laten zien!

Weer een lang verhaal.. maar deze weken heb ik veel gezien en dat deel ik graag met jullie! Bedankt voor alle lieve reacties altijd, erg leuk om te lezen.

Hasta luego y un beso!! xxxxx

  • 06 Oktober 2015 - 19:04

    Pauline:

    Hoi Martsj, Wat weer een mooi verslag en wat heb je al mooie steden, markten, disco's en stranden gezien.
    Ook erg mooie foto's. Succes met je eerste tentamen morgen! En nog bedankt voor je kaartje uit Valencia. We hebben hem zaterdag ontvangen. We hopen dat je je zo blijft vermaken!! Hou ons op de hoogte!!
    Lieve groeten van ons allemaal en een dikke kus van mij, Pauline

  • 07 Oktober 2015 - 18:28

    Willemien:

    Hi Maartje,
    Wat een leuke avonturen. Zo te horen heb je het goed naar je zin en genoeg tijd om naast studeren uitstapjes te maken. Lijkt me ideaal!
    Muchos abrazos,
    Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Exchange Spain

Maartje in Valencia

Recente Reisverslagen:

30 November 2015

De laatste loodjes..

03 November 2015

Zaragoza, Bioparc, Capea & Halloween!

06 Oktober 2015

Malaga, Granada en Mallorca! <3

23 September 2015

Ze noemen me Martsj..

05 September 2015

First week
Maartje

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 4249

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Spain

Landen bezocht: