Ze noemen me Martsj.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Maartje Brooijmans - WaarBenJij.nu Ze noemen me Martsj.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Maartje Brooijmans - WaarBenJij.nu

Ze noemen me Martsj..

Blijf op de hoogte en volg Maartje

23 September 2015 | Spanje, Valencia

Buenos días (jaja ik heb mijn eerste Spaanse lessen gehad)!

Dit is al mijn 3e week dat ik aan de studie ben (nja wat je studie kunt noemen..), wat gaat de tijd toch snel! Maandag 7 september hadden Mitch en ik onze eerste schooldag, het was een kennismaking met alle studenten. We zaten met alle studenten (jaar 1 t/m 4) in een collegezaal, maar er werd alleen maar Spaans gesproken.. Het college duurde ongeveer 2 à 2,5 uur, met andere woorden: ik viel bijna in slaap! Hierna werden er groepsfoto’s gemaakt van alle klassen en natuurlijk ben ik de enige blonde in de klas… Hierna kregen we allerlei hapjes, veelte lekker, hopelijk doen ze dit niet iedere week want dan kan ik er nog wel een extra sport bij zoeken. Mijn eerste indruk was erg goed, de Spanjaarden zijn ontzettend behulpzaam. Mitch en ik worden goed ontvangen! Het enige jammere is, is dat ze hier mijn naam niet kunnen uitspreken.. Ze noemen me dus Martsj (heel charmant he). En nu noemt iedereen me dus Martsj.. Wanneer de Spanjaarden elkaar begroeten, geven ze altijd 2 kussen (altijd!!). En sommige hebben zulke vieze baarden blegh, mama je hoeft je niet druk te maken dat ik met een Spanjaard thuis kom hoor (want ze zijn ook nog eens allemaal klein)!

Sommige lessen zijn pittig, deze vakken zijn vooral gericht op financiën en rechten, dat zijn vakken die mij niet zo goed liggen. Maar er zijn ook vakken, zoals Creativiteit en International Business die ontzettend interessant zijn! De lessen zijn ontzettend interactief, zeker vergeleken met Nederland. Er worden geen laptops of telefoons gebruikt, dus je hebt 100% concentratie (meestal dan). Wel duren de lessen te lang, 1 uur en 3 kwartier.. We hebben nog weinig huiswerk, maar dit wordt wel meer is ons verteld.
Ook hebben Mitch en ik onze eerste Spaanse lessen gehad, zo leuk om de taal te leren! Wel is het moeilijk, de lerares is ook Spaans, maar ik denk dat je het op deze manier het beste leert. We hebben 1 uur extra les aangevraagd dus hopelijk gaan het dan wat sneller!

De Spanjaarden in onze klas doen genoeg leuke dingen, ze hebben ons al meegenomen naar een aantal restaurantjes. Dit vind ik leuk, want zo kom je ook eens op andere plekken in plaats van alleen de toeristische plekken! We zijn bijvoorbeeld naar een leuk tapas restaurantje geweest, waar je voor 5 euro kan eten en drinken. Een ander leuk restaurant heet 100 Montaditos, hier zijn verschillende vestigingen van in Valencia. Een super leuk concept, het restaurant biedt 100 verschillende broodjes aan. De broodjes zijn 1 euro per stuk op woensdag en zondag (op andere dagen ongeveer 1,20 of 1,50), ook hier kun je dus goedkoop eten. En ze hebben daar zo’n lekker toetje.. een chocolade broodje gevuld met crème en oreo <3

Ook met de groep Nederlanders worden er leuke dingen georganiseerd, samen eten en op stap! Dit is ook erg gezellig, ik hoef me dus niet te vervelen!

Vorige week toen we op school aankwamen, stonden er wel 10 politiemannen en (een soort) marechaussee. Allerlei dure auto’s op het schoolplein, wat is hier aan de hand dachten Mitch en ik. Maar de eigenaar van de school was aanwezig, hij is ook de eigenaar van Mercadona, de grootste supermarktketen van Spanje! Ik heb deze beste man helaas niet gezien, maar dat komt misschien nog wel!

Afgelopen weekend zijn Mitch en ik meegenomen naar Benicassim, een plaats een uurtje hier vandaan. Een klasgenoot van ons heeft hier haar zomerhuis en haar ouders waren dat weekend weg, dus zijn wij met 10 klasgenoten daarheen gegaan! Aangekomen bij haar huis.. WAUW! Een heel park met de familie (lijkt mij ook wel wat), waar iedereen in de zomer verblijft. Het waren grote huizen met zwembad, niet verkeerd om daar een nachtje te slapen! Dit weekend was er in Benicassim het traditioneel Spaanse feest, leuk om eens mee te maken. Zaterdag waren we rond 3 uur in de stad en op het plein stond een grote pan paella, hier wordt met zijn allen van gegeten. De rij was ontzettend lang, dus wij zijn ergens anders tapas gaan eten. Vervolgens kwamen we in een leuk tentje terecht waar Flamenco gedanst werd, erg leuk om te zien (maar zo moeilijk volgens mij). Ik heb het maar niet geprobeerd met mijn dansmoves haha, ik dronk wel een Gin Tonic! Vervolgens zijn we naar een ander plein gegaan waar de hele dag/avond optredens waren, allemaal Spaanse muziek. De volgende dag zijn we naar een natural beach gegaan, hier had ik meer van verwacht.. het waren voornamelijk rotsen. Maar de weg ernaartoe was erg mooi, je had een mooi uitzicht! Aankomend weekend zal de 'bullfighting' plaatsvinden, jammer dat dit niet afgelopen weekend was, want dat had ik wel leuk gevonden om te zien!

En ohja, ook niet onbelangrijk! Gisteren ben ik voor het eerst naar de sportschool geweest, een soort bootcamp waarbij je iedere keer afwisselt, 30 seconden lopen, 30 seconden een apparaat. Ik heb er een goed gevoel bij (hopelijk blijft dat zo..)!

Ik ga weer stoppen met schrijven want het wordt weer veelte lang..
Hasta luego y un beso!! xxxxx

  • 23 September 2015 - 13:13

    Luc:

    Haha leuk berichtje Maartje! Klink allemaal gezellig en leuk. Veel plezier en succes xx

  • 23 September 2015 - 16:42

    Kim:

    Ziet eruit als een mooie reis Maartje!
    Heel veel plezier en vooral lekker genieten...

  • 23 September 2015 - 19:33

    Pauline:

    Hoi maartje, wat een lang verhaal. Leuk om te lezen!! Veel lekker eten, gezellige lieve mensen om je heen, mooi weer, niet te lange dagen op school!Mooie plekken om te bezoeken. Ik zie geen mannen met baarden op jouw foto's.....................???? Ja dit leven is wel vol te houden volgens mij. XXX

  • 24 September 2015 - 07:41

    Sharon:

    Meartje! Wat leuk om dit te lezen. Je hebt het duidelijk naar je zin. Met dat spaans komt het vast goed

  • 27 September 2015 - 17:29

    Karin:

    hoi Maartje,
    wat weer een mooi verhaal , het gaat gelukkig nog steeds goed met jou.
    3 weken lijkt nog zo kort en toch al zoveel leuke dingen gedaan.
    ook gaaf dat je Spaans leert.
    wij wensen je nog een hele mooie tijd en veel succes !
    Doe voorzichtig

  • 27 September 2015 - 17:30

    Karin:

    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Exchange Spain

Maartje in Valencia

Recente Reisverslagen:

30 November 2015

De laatste loodjes..

03 November 2015

Zaragoza, Bioparc, Capea & Halloween!

06 Oktober 2015

Malaga, Granada en Mallorca! <3

23 September 2015

Ze noemen me Martsj..

05 September 2015

First week
Maartje

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4250

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Spain

Landen bezocht: